Obec Blatno
Blatno

* UPOZORNĚNÍ - PŘI JÍZDĚ V KATASTRU BLATNA JE V ZIMNÍM OBDOBÍ NUTNÉ MÍT V AUTĚ POVINNOU ZIMNÍ VÝBAVU (hlavně řetězy, lano, lopata)!

 

* SBÍRKA NA VARHANY...ADOPCE PÍŠŤAL ...obec-2/sbirka-na-varhany/

 

 

 

Uzavření registrovaného partnerství

1. Identifikační kód

 

2. Kód

 

3. Pojmenování (název) životní situace

Uzavření registrovaného partnerství

4. Základní informace k životní situaci

Registrované partnerství (dále jen "partnerství") je trvalé společenství dvou osob stejného pohlaví vzniklé způsobem stanoveným zákonem č. 115/2006 Sb., o registrovaném partnerství a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
Partnerství vzniká projevem vůle dvou osob stejného pohlaví činěným formou souhlasného svobodného a úplného prohlášení těchto osob o tom, že spolu vstupují do partnerství.
Prohlášení se činí před matrikářem na základě otázky, položené osobám vstupujícím do partnerství, zda chtějí spolu vstoupit do partnerství. Dříve, než učiní prohlášení, osoby vstupující do partnerství výslovně uvedou, že jim nejsou známy okolnosti vylučující vstup do partnerství.
Protokol, který se o prohlášení sepisuje, podepisují osoby vstupující do partnerství, matrikář, tlumočník, je-li jeho přítomnost nutná.
Partnerství se zapíše do knihy registrovaného partnerství.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Do partnerství může vstoupit každý, komu to zákon nezakazuje.
Partnerem se rozumí osoba, která uzavřela partnerství.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podmínkou vstupu do partnerství je, aby alespoň jedna z osob vstupujících do partnerství byla státním občanem České republiky.
Do partnerství nemohou vstoupit osoby navzájem příbuzné v linii přímé a sourozenci.
Do partnerství nemůže vstoupit osoba, která:
  • nedosáhla věku 18 let,
  • má omezenou svéprávnost v této oblasti, nebo
  • již dříve uzavřela manželství nebo která již dříve vstoupila do partnerství anebo do obdobného svazku osob stejného pohlaví v zahraničí, a její manželství nebo partnerství anebo obdobný svazek trvá.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Kontaktujte registrující matriční úřad.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Osoby vstupující do partnerství na území České republiky činí prohlášení osobně před kterýmkoli registrujícím matričním úřadem bez ohledu na trvalý pobyt budoucích partnerů.
Registrující matriční úřad přijímá prohlášení na místě, které k tomu určí ve svém správním obvodu.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Osoby, které chtějí vstoupit do partnerství, vyplní před prohlášením předepsaný tiskopis - "Dotazník k registrovanému partnerství".
Je-li osoba, která chce vstoupit do partnerství, státním občanem České republiky (dále též "občan") a je přihlášena k trvalému pobytu v České republice, je povinna matričnímu úřadu prokázat svou totožnost a k výše uvedenému tiskopisu připojit:
  • rodný list,
  • doklad o státním občanství,
  • výpis údajů z informačního systému evidence obyvatel o místě trvalého pobytu,
  • výpis z evidence obyvatel o osobním stavu,
  • pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení předchozího partnerství, nebo úmrtní list zemřelého partnera, popř. pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství, nebo úmrtní list zemřelého manžela.
Občan není povinen předkládat doklady, pokud si skutečnosti v nich uvedené matriční úřad může ověřit z jím vedené matriční knihy, ze základního registru obyvatel, z informačního systému obyvatel, z informačního systému občanských průkazů nebo z informačního systému evidence cestovních dokladů.
Je-li osoba, která chce vstoupit do partnerství, občanem a má trvalý pobyt v cizině, je povinna prokázat svoji totožnost a k předepsanému tiskopisu připojit výše uvedené doklady nebo jim odpovídající obdobné doklady, pokud jsou cizím státem vydávány.
Doklady výše uvedené pod třetí a čtvrtou odrážkou nebo jim odpovídající obdobné doklady, pokud jsou cizím státem vydávány, musí být vydány státem, na jehož území má osoba, která chce vstoupit do partnerství, pobyt.
Je-li osoba, která chce vstoupit do partnerství, cizincem, předloží matričnímu úřadu před vznikem partnerství potvrzení vydané Ministerstvem vnitra o oprávněnosti pobytu na území České republiky; to neplatí, jde-li o občana Evropské unie, občana jiného smluvního státu Dohody o Evropském hospodářském prostoru, nebo jeho rodinné příslušníky; toto potvrzení nesmí být ke dni vzniku partnerství starší 7 pracovních dnů.
Registrující matriční úřad může na žádost osoby, která chce vstoupit do partnerství a která žádá o udělení mezinárodní ochrany na území České republiky nebo je azylantem nebo osobou požívající doplňkové ochrany, předložení některých dokladů prominout, je-li jejich opatření spojeno s těžko překonatelnou překážkou.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

"Dotazník k registrovanému partnerství", který je k dispozici na registrujících matričních úřadech.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Poplatky:

  • Vstup do partnerství mezi osobami, nemají-li trvalý pobyt na území České republiky - 3 000 Kč
  • Vstup do partnerství mezi osobami, z nichž pouze jedna z nich má trvalý pobyt na území České republiky - 2 000 Kč

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Protokol, který se o prohlášení sepisuje, podepisují osoby vstupující do partnerství, matrikář, tlumočník, je-li jeho přítomnost nutná.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Registrující matriční úřad vydá doklad o partnerství nebo povolí nahlédnout do knihy partnerství a činit výpisy z nich v přítomnosti matrikáře fyzické osobě, které se zápis týká, nebo jejímu zmocněnci.
Požádá-li tato fyzická osoba o vydání matričního dokladu z matriční knihy prostřednictvím zmocněnce, musí být její podpis na plné moci úředně ověřen.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci nelze řešit elektronicky.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce nejsou stanoveny.

21. Nejčastější dotazy

 

22. Další informace

 

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

25. Za správnost návodu odpovídá útvar

Ministerstvo vnitra - odbor všeobecné správy, oddělení státního občanství a matrik

26. Kontaktní osoba

 

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni

03.03.2014

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.03.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Úřad

Překlad (translations)

Akce v regionu

Aktuální akce dle výběru

Regionální informační portál

Finanční arbitr - info pro občany

Rychlý kontakt

Adresa:
Obec Blatno, Blatno 1
430 01 Blatno

Telefon/fax: 474 625 839

E-mail:  
uradblatno@centrum.cz

ID adresa: 92haqxs

Starostka:
Iveta Rabasová Houfová

Portál zadavatele: www.profily-zadavatelu.cz/profil/00261807

č.ú: ČSOB a.s., Chomutov
109600739/0300

IČO: 00261 807
DIČ: CZ00261807

podrobný kontakt-klikni zde

Úřední hodiny:
Po: 8 – 12, 13 – 17
St: 8 – 12, 13 – 17

Počítadlo návštěv

Návštěvnost:

ONLINE:3
DNES:54
TÝDEN:343
CELKEM:1100558

Mobilní aplikace

Logo mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

google-play-download

app-store-download