Zdravotní pojištění českého občana v zemích EU, EHP a Švýcarsku (přechodný pobyt)
Při přechodném pobytu na území ostatních států EU, EHP a Švýcarska má občan (pojištěnec) České republiky nárok čerpat tzv. lékařsky nezbytnou zdravotní péči.
Nezbytnou péčí se rozumí veškerá zdravotní péče, kterou vyžaduje zdravotní stav pojištěnce s přihlédnutím k předpokládané délce pobytu na území jiného státu EU, EHP a Švýcarska a charakteru poskytované péče. Musí být poskytnuta v takovém rozsahu, aby se pojištěnec nemusel vracet do země pojištění dříve, než původně zamýšlel.
Péči lze čerpat po předložení nárokového dokladu, kterým je nejčastěji Evropský průkaz zdravotního pojištění (tzv. karta EHIC), přičemž péči je možno čerpat u poskytovatelů napojených na systém veřejného zdravotního pojištění toho kterého členského státu.
V takovém případě se na osobu, která se prokáže kartou EHIC, popř. jiným nárokovým dokumentem, pohlíží jako na místního pojištěnce, tudíž by neměla hradit z vlastních prostředků poplatky, které nehradí ani místní pojištěnci. Péče je následně uhrazena tzv. místní výpomocnou zdravotní pojišťovnou a poté přeúčtována příslušné instituci ve státě pojištění.
Státní občan České republiky, který je pojištěn u některé zdravotní pojišťovny poskytující veřejné zdravotní pojištění na území České republiky (dále jen "pojištěnec"), nebo zákonný zástupce pojištěnce (rodič, opatrovník, poručník).
Vydání karty EHIC.
Kartu EHIC, popř. jiný nárokový dokument, vydá zdravotní pojišťovna, u které je pojištěnec registrován, na základě předložení občanského průkazu nebo pasu, příp. rodného listu.
Karta EHIC je v současné době shodná s národní kartou zdravotního pojištění.
(Karta EHIC se předkládá přímo poskytovateli zdravotních služeb.)
V případech, kdy nelze vystavit kartu EHIC, vystaví zdravotní pojišťovna "Potvrzení", které ji dočasně nahrazuje.
Toto potvrzení lze vystavit i dodatečně a je možno o něj požádat také z ciziny.
Žádost o vydání podejte osobně nebo prostřednictvím zákonného zástupce (můžete využít rovněž elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena).
Zdravotní pojišťovna, u které jste registrováni v České republice.
Doklady pro vydání karty EHIC:
občanský průkaz,
pas,
rodný list.
Doklady potřebné při čerpání péče:
karta EHIC nebo
"Potvrzení" dočasně nahrazující kartu EHIC.
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Vaše záležitost bude vyřízena bezodkladně.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Můžete využít elektronickou podatelnu, pokud je na internetových stránkách příslušné zdravotní pojišťovny zřízena.
16.08.2017
Bez časového omezení.
Adresa:
Obec Blatno, Blatno 1
430 01 Blatno
Telefon/fax: 474 625 839
E-mail:
uradblatno@centrum.cz
ID adresa: 92haqxs
Starostka:
Iveta Rabasová Houfová
Portál zadavatele: www.profily-zadavatelu.cz/profil/00261807
č.ú: ČSOB a.s., Chomutov
109600739/0300
IČO: 00261 807
DIČ: CZ00261807
Úřední hodiny:
Po: 8 – 12, 13 – 17
St: 8 – 12, 13 – 17
Návštěvnost:
ONLINE:4
DNES:126
TÝDEN:2215
CELKEM:1184126
Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení: