Obec Blatno
Blatno

Příspěvek na zřízení společensky účelného pracovního místa pro uchazeče o zaměstnání za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti

3. Pojmenování (název) životní situace

Příspěvek na zřízení společensky účelného pracovního místa pro uchazeče o zaměstnání za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti

4. Základní informace k životní situaci

Společensky účelným pracovním místem je i pracovní místo, které zřídil po dohodě s Úřadem práce České republiky uchazeč o zaměstnání za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Uchazeč o zaměstnání, který se rozhodl samostatně podnikat.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V době podání žádosti musí být žadatel veden v evidenci Úřadu práce České republiky jako uchazeč o zaměstnání.

Pokud v době projednávání žádosti před rozhodnutím Úřadu práce České republiky o přiznání příspěvku ukončí žadatel svou evidenci na Úřadu práce České republiky jako uchazeč o zaměstnání, žádost je posouzena jako bezpředmětná.

Příspěvek na společensky účelné pracovní místo zřízené uchazečem o zaměstnání za účelem výkonu samostatné výdělečné činnosti může být poskytnut jako:

  • návratný příspěvek,

  • příspěvek na úhradu úroků z úvěrů nebo

  • jiný účelově určený příspěvek.

O poskytnutí příspěvku uzavírá Úřad práce České republiky s žadatelem písemnou dohodu.

Při rozhodování o poskytnutí příspěvku na zřízení společensky účelného pracovního místa přihlíží Úřad práce České republiky zejména k situaci na trhu práce, k délce evidence uchazeče o zaměstnání na Úřadu práce České republiky, k věku, ke kvalitě podnikatelského záměru, k nákladům souvisejícím se zřízením nového pracovního místa apod.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Předložením písemné žádosti na Úřadu práce České republiky.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Na místně příslušném pracovišti Úřadu práce České republiky, které je určeno podle bydliště uchazeče o zaměstnání.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti o poskytnutí příspěvku na zřízení společensky účelného pracovního místa pro výkon samostatné výdělečné činnosti je třeba doložit:

  • doklady osvědčující skutečnosti uvedené v žádosti, tj. podnikatelský záměr v požadovaném rozsahu dle doporučené osnovy, ekonomickou rozvahu (předpoklad na období od zahájení podnikatelské činnosti do konce příslušného kalendářního roku a na období následujícího roku), seznam předpokládaných kalkulovaných nákladů na zřízení pracovního místa, doklad opravňující žadatele k podnikání v oboru, na jehož zahájení žádá finanční výpomoc (živnostenské oprávnění nebo osvědčení samostatně hospodařícího rolníka atd.),

  • potvrzení o tom, že žadatel nemá v evidenci daní zachyceny daňové nedoplatky vedené příslušným finančním nebo celním úřadem, nemá nedoplatek na pojistném a na penále na veřejné zdravotní pojištění nebo na pojistném a na penále na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, s výjimkou případů, kdy bylo povoleno splácení ve splátkách a není v prodlení se splácením splátek nebo povoleno posečkání daně, pokud žadatel nedá souhlas k tomu, aby si tyto údaje zjistil Úřad práce České republiky sám a pokud za tímto účelem nezprostí příslušný finanční nebo celní úřad mlčenlivosti vůči Úřadu práce České republiky,

  • doklad o zřízení účtu u peněžního ústavu.

Úřad práce České republiky může požadovat předložení i jiných dokladů, pokud jsou potřebné k posouzení žádosti.

Žadatel může Úřad práce České republiky požádat, aby si doklady uvedené v druhé odrážce opatřil Úřad práce České republiky sám a na své náklady (na základě § 147b zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů).

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Formulář žádosti je možné získat na Úřadu práce České republiky nebo na internetových stránkách Integrovaného portálu Ministerstva práce a sociálních věcí.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou požadovány.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení nejsou stanoveny.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

28. Popis byl naposledy aktualizován

01.01.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Překlad (translations)

Akce v regionu

Aktuální akce dle výběru

Regionální informační portál

Finanční arbitr - info pro občany

Rychlý kontakt

Adresa:
Obec Blatno, Blatno 1
430 01 Blatno

Telefon/fax: 474 625 839

E-mail:  
uradblatno@centrum.cz

ID adresa: 92haqxs

Starostka:
Iveta Rabasová Houfová

Portál zadavatele: www.profily-zadavatelu.cz/profil/00261807

č.ú: ČSOB a.s., Chomutov
109600739/0300

IČO: 00261 807
DIČ: CZ00261807

podrobný kontakt-klikni zde

Úřední hodiny:
Po: 8 – 12, 13 – 17
St: 8 – 12, 13 – 17

Počítadlo návštěv

Návštěvnost:

ONLINE:4
DNES:27
TÝDEN:1375
CELKEM:1183286

Mobilní aplikace

Logo mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.

Volně ke stažení:

google-play-download

app-store-download