Obec Blatno
Blatno

Obyvytelé a návštěvníci obce Blatno vybrali v sobotu 26.6.2021 v rámci kulturní akce na pomoc obci postižené přírodními živly  46 tisíc korun! Peníze jsme předali 28.6.2021 obci Blatno u Loun. Díky všem kdo přispěli!!!

Petice

3. Pojmenování (název) životní situace

Petice

4. Základní informace k životní situaci

Každý má právo sám nebo společně s jinými obracet se na státní orgány se žádostmi, návrhy a stížnostmi ve věcech veřejného nebo jiného společného zájmu, které patří do působnosti těchto orgánů (dále jen "petice").

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

  • Petici mohou podat občané České republiky (jednotlivec i skupina obyvatel).
  • K sestavení petice, ke shromažďování podpisů pod petici nebo k doručení petice státnímu orgánu a jednání s ním mohou občané vytvořit petiční výbor. Petiční výbor není právnickou osobou. Členové petičního výboru jsou povinni určit osobu starší 18 let, která je bude zastupovat ve styku se státními orgány.
  • Právnické osoby mohou toto právo vykonávat, je-li to v souladu s cíli jejich činností.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Shromažďování podpisů pod petici:

  • Občan nebo petiční výbor může každým způsobem, který neodporuje zákonu, vyzývat občany, aby petici svým podpisem podpořili. K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště. Musí být umožněno, aby se s obsahem petice před podpisem řádně seznámil. K podpisu nesmí být žádným způsobem nucen.
  • Pokud podpisové archy neobsahují text petice, musí být označeny tak, aby bylo zřejmé, jaká petice má být podpisy podpořena; dále na nich musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo petici sestavil, nebo jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.
  • Petice a podpisové archy mohou být vystaveny na místech přístupných veřejnosti - k tomu není třeba povolení státního orgánu; nesmí však dojít k omezení provozu motorových a jiných vozidel a k rušení veřejného pořádku. Shromažďováním podpisů na místě přístupném veřejnosti může být pověřena osoba, která dosáhla věku 16 let.
Peticí se nesmí zasahovat do nezávislosti soudu.
Petice nesmí vyzývat k porušování ústavy a zákonů, popírání nebo omezování osobních, politických nebo jiných práv občanů pro jejich národnost, pohlaví, rasu, původ, politické nebo jiné smýšlení, náboženské vyznání a sociální postavení, nebo k rozněcování nenávisti a nesnášenlivosti z těchto důvodů, anebo k násilí nebo hrubé neslušnosti.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Podáním písemné petice k příslušnému státnímu orgánu.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Za vyřízení petic, týkajících se útvarů Ministerstva vnitra, odpovídá kancelář ministra vnitra (Ministerstvo vnitra, Nad Štolou 3, 170 34 Praha 7).
Na Policii České republiky odpovídá za vyřízení petic nadřízený útvar tomu útvaru, kterého se petice týká.
U Hasičského záchranného sboru České republiky odpovídá za vyřízení petic generální ředitel Hasičského záchranného sboru České republiky.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Pod peticí musí být uvedeno jméno, příjmení a bydliště toho, kdo ji podává.
Podává-li petici petiční výbor, uvedou se jména, příjmení a bydliště všech členů petičního výboru, a jméno, příjmení a bydliště toho, kdo je oprávněn členy petičního výboru v této věci zastupovat.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Státní orgán, jemuž je petice adresována, je povinen ji přijmout. Nepatří-li věc do jeho působnosti, petici do 5 dnů postoupí příslušnému státnímu orgánu a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.
Státní orgán, který petici přijal, je povinen její obsah posoudit a do 30 dnů písemně odpovědět tomu, kdo ji podal nebo tomu, kdo zastupuje členy petičního výboru. V odpovědi uvede stanovisko k obsahu petice a způsob jejího vyřízení.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.08.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

Úřad

Překlad (translations)

Informace e-mailem

Novinky e-mailem

Akce v regionu

Mikroregion Sebastian

Aktuální akce dle výběru

Regionální informační portál

Finanční arbitr - info pro občany

Rychlý kontakt

Adresa:
Obec Blatno, Blatno 1
430 01 Blatno

Telefon/fax: 474 625 839

E-mail:  
uradblatno@centrum.cz

ID adresa: 92haqxs

Starostka:
Iveta Rabasová Houfová

Portál zadavatele: www.profily-zadavatelu.cz/profil/00261807

č.ú: ČSOB a.s., Chomutov
109600739/0300

IČO: 00261 807
DIČ: CZ00261807

podrobný kontakt-klikni zde

Úřední hodiny:
Po: 8 – 12, 13 – 17
St: 8 – 12, 13 – 17

Počítadlo návštěv

Návštěvnost:

ONLINE: 3
DNES: 92
TÝDEN: 1575
CELKEM: 791093